سلاو و تشکر از وبلاگ خوبی که مدیریت میکنید
من یه پاترول 77 دارم. میخواستم استاندارد فشار روغن رو بدونم. گیج فشار روغن ماشیت همیشه عدد زیر 3 رو نشون میده و اصولا در محدوده 1تا حداکثر 3 هست
بنظر شما این فشار روغن کم نیست

-------------------------

با سلام

گیج روغن از طریق یک فشنگی که به بلوک موتور وصل شده، فشار روغن رو چک میکنه. معمولا خرابی این فشنگی باعث اشتباه نشون دادن فشار روغن می شه. فشار روغن اگر پایین باشه، در دورهای بالا قطعا موتور یاتاقان می زنه. این اتفاقی هست که توی پیکانهای قدیمی می افتاد (موتور 1725).

به هر حال راستش من در حد و حدود پاترول خودم اطلاعات دارم.  پاترول من همیشه فشار روغنش روی وسط بود و خیلی کم با گاز دادن نوسان می کرد و روی یه نقطه وای میستاد. شما اول در مورد فشنگی چک کنید بعد ببینید ممکنه آمپرتون دستکاری شده باشه بخاطر کم کردن کیلومتر و به این قسمت هم آسیب رسونده باشند. ایراد دیگه ای به ذهنم نمی رسه

موفق باشید