روشن نشدن چراغ ترمز

 

یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت: 21:58 توسط:امیر محمود خرم پور
سلام با عرض خسته نباشید شبتون بخیر ،با عرض پوزش من پاترول 6سیلندر دارم از دیروز نتونستم بفهمم اشکالش چیه ترمز روشن نمیشه فیوزها رو نگاه کردم سالم بودن تمام لامپ ها سالم هستند ،بعد فشنگیه ترمز مربع باشه یا گرد فرقی نمیکنه

سلام دوست عزیز. من تا بحال با مشکل شما مواجه نشدم اما اگر روشن نمیشه، ابتدا از ساده ترین کارها شروع کنید: 3000 تومن فیوز نو بخرید همه فیوزها رو از زیر پای شاگرد عوض کنید. برای من یه بار نور بالا و نور پایین قاطی کرد اینجوری درست شد (فیوزهای قبلی رو نگه دارید!) دوم اینکه سراغ لامپ ها برید. ممکنه ظاهرا سالم باشند اما واقعا سوخته باشند. اگر سوخته بود یه سر آمپر دینام رو چک کنید تا بلای دیگه ای سرتون نیومده! بعدش سراغ فشنگی ترمز برید ممکنه اون خراب شده باشه که البته احتمال خرابیش کمه. قبل از تعویض بدید امتحان کنند (واقعا نمیدونم چه شکلی هست باید ببخشید) اگر همه اینها نشد، قبل از فیوز ممکنه برق دزدی داشته باشید.

چیز دیگه ای که به چراغ ترمز ربط داشته باشه به ذهنم نمیرسه امیدوارم موفق باشید

پاسخ دوستان

توسط:امیرحسین
خیلی خیلی ممنون از راهنمایی ات. همان طور که گفتید رفتم وایر ها رو چک کردم و وقتی روشن بود دونه دونه کشیدم. سر سیلندر سوم دیدم هیچ فرقی نکرد و شمع اش رو عوض کردم. بعد از عوض کردن شمع مشکل اش حل شد. شمعی که برام قبلا انداخته بودن خوب نبوده و کار نمیکرد. 
واقعا ممنووووون ازتون

خدا رو شکر که مشکل شما هم حل شد. از شما ممنون که خبر دادید.

ریپ زدن

توسط:امیرحسین
سلام.
اول از همه ممنون از شما که تو این کمبود منابع برای پاترول وقت میذارید.
من چندی پیش برای مشکل ریپ زدن رفتم تمیرگاه. بار اول کاربرات رو تنظیم کرد ولی بازم مشکل ریپ بود. اوایل استارت بیشتر و بعد از گرم شدن کمتر ولی بازم بود. بازم رفتم پیشش و این بار شمع و وایر رو تعویض کرد. ۱ ماهی خوب بود. الان جدیدا روشن که میکنم همچنان ریپ میزنه. امروز حتی بعد از گرم شدن هم ریپ داشت هم قدرت موتور خیلی کم شده بود. یه نکته دیگه هم اینکه گاهی تو هوای سرد وقتی موتور درجا کار میکنه نمایشکر آمپر برق هی میاد زیر ۱۴ و دل میزنه ماشین. باید گاز بدم تا بهتر بشه. به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟ نظر خودم اول دلکو بود ولی الان شک بردم به باتری یا دینام و همشون هزینه بالایی داره تعویض اش. چه کنم؟

سلام بر شما. البته قبلا بحث این قضیه شده اما خب، من هم یکباری که میخواستم برم مسافرت همچین بلایی سرم اومد. خب من هم کاربرات رو باز کردم و وایر رو دستکاری کردم. شما دوتا کار انجام بدید:

اول اینکه پمپ بنزین رو چک کنید سلام باشه. دوم اینکه وایر رو چک کنید. احتمالا وایر شما ازین جنس خرابا باشه که برق دزدی میکنه یا اینکه زیادی به موتور نزدیکه یا چسبیده که اینم مشکل آفرینه. حتی نوع شمع هم میتونه دردسر آفرین باشه. الکی که وایر رو عوض نمیکنن پسر خوب. علامت داره. یا اینکه داغ میندازه روی بدنه موتور یا اینکه لخت شده سیمش یا اینکه وقتی موتور روشنه صدای چقه میده یعنی برق میدزده البته یواشکی. پیدا کردن وایر فابریک برای من سال 92 160 تومن آب خورد یعنی چهاربار وایر بهم انداختن تا یه خوبشو پیدا کردم. بحث دینام و باتری ربطی به بد کار کردن ماشین شما نداره شما نهایتا تو استارت مشکل داشته باشید اما بازی کردن آمپر اگه خراب نباشه میتونه نشونه برق دزدی از جای دیگه ماشین یا قطعی موقت توی مسیر اتصال دینام و باتری باشه (آفتومات بش میگن) البته بعضی از پاترول ها آفتومات ندارن و دینامشون آلترناتیوه! یه نکته اینکه تو هوای سرد که ماشین بد کار میکنه طبیعیه که آمپر بازی کنه چون ماشین شما در اصل هی خاموش روشن میشه تا اینکه به وضع پایدار برسه اگه منظورتون اینجوریه اصلا مهم نیست. اما اگه در حالت عادی بازی میکنه مشکل داره!

یه موردی که الان یادم اومد و البته احتمالش پایینه، یه سیم وصله به دلکو، اگه اونم شل باشه میتونه مشکل آفرین باشه که البته یه موقع هایی نباید ماشینت روشن بشه!. چکش برق رو هم یه نگاه بندازید.

اینا همه با فرض اینه که دوگانه سوز نیستیدا! اگه دو گانه باشید بحثش فرق داره و من اطلاعاتی ندارم.