| توسط:امیرحسین |
سلام. اول از همه ممنون از شما که تو این کمبود منابع برای پاترول وقت میذارید. من چندی پیش برای مشکل ریپ زدن رفتم تمیرگاه. بار اول کاربرات رو تنظیم کرد ولی بازم مشکل ریپ بود. اوایل استارت بیشتر و بعد از گرم شدن کمتر ولی بازم بود. بازم رفتم پیشش و این بار شمع و وایر رو تعویض کرد. ۱ ماهی خوب بود. الان جدیدا روشن که میکنم همچنان ریپ میزنه. امروز حتی بعد از گرم شدن هم ریپ داشت هم قدرت موتور خیلی کم شده بود. یه نکته دیگه هم اینکه گاهی تو هوای سرد وقتی موتور درجا کار میکنه نمایشکر آمپر برق هی میاد زیر ۱۴ و دل میزنه ماشین. باید گاز بدم تا بهتر بشه. به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟ نظر خودم اول دلکو بود ولی الان شک بردم به باتری یا دینام و همشون هزینه بالایی داره تعویض اش. چه کنم؟ |
سلام بر شما. البته قبلا بحث این قضیه شده اما خب، من هم یکباری که میخواستم برم مسافرت همچین بلایی سرم اومد. خب من هم کاربرات رو باز کردم و وایر رو دستکاری کردم. شما دوتا کار انجام بدید:
اول اینکه پمپ بنزین رو چک کنید سلام باشه. دوم اینکه وایر رو چک کنید. احتمالا وایر شما ازین جنس خرابا باشه که برق دزدی میکنه یا اینکه زیادی به موتور نزدیکه یا چسبیده که اینم مشکل آفرینه. حتی نوع شمع هم میتونه دردسر آفرین باشه. الکی که وایر رو عوض نمیکنن پسر خوب. علامت داره. یا اینکه داغ میندازه روی بدنه موتور یا اینکه لخت شده سیمش یا اینکه وقتی موتور روشنه صدای چقه میده یعنی برق میدزده البته یواشکی. پیدا کردن وایر فابریک برای من سال 92 160 تومن آب خورد یعنی چهاربار وایر بهم انداختن تا یه خوبشو پیدا کردم. بحث دینام و باتری ربطی به بد کار کردن ماشین شما نداره شما نهایتا تو استارت مشکل داشته باشید اما بازی کردن آمپر اگه خراب نباشه میتونه نشونه برق دزدی از جای دیگه ماشین یا قطعی موقت توی مسیر اتصال دینام و باتری باشه (آفتومات بش میگن) البته بعضی از پاترول ها آفتومات ندارن و دینامشون آلترناتیوه! یه نکته اینکه تو هوای سرد که ماشین بد کار میکنه طبیعیه که آمپر بازی کنه چون ماشین شما در اصل هی خاموش روشن میشه تا اینکه به وضع پایدار برسه اگه منظورتون اینجوریه اصلا مهم نیست. اما اگه در حالت عادی بازی میکنه مشکل داره!
یه موردی که الان یادم اومد و البته احتمالش پایینه، یه سیم وصله به دلکو، اگه اونم شل باشه میتونه مشکل آفرین باشه که البته یه موقع هایی نباید ماشینت روشن بشه!. چکش برق رو هم یه نگاه بندازید.
اینا همه با فرض اینه که دوگانه سوز نیستیدا! اگه دو گانه باشید بحثش فرق داره و من اطلاعاتی ندارم.