نحوه جستجو در وبلاگ

سلام عزیزان

با توجه به کثرت مطالب وبلاگ، کمتر کسی حوصله میکنه بشینه همش رو بخونه.

برای جستجوی عبارتی که دوس دارید مثلا کاربراتور، عبارت رو از گوشه سمت چپ وبلاگ از روی برچسب ها پیدا کنید و روش کلیک کنید یا انگشت بزنید. نوشته مربوط به اون کلید واژه برای شما نمایش داده میشه

سلام
من هم دنبال پاترول دو در هستم. خوش رخ و کم خرج باشه. لطفا کمکم کنید. برای ابهتش می خام .کوه و بیابون نمیرم زیاد


 

سلام دوست عزیز

برای پیدا کردن همچین ماشینی باید یکم بگردی. بنده دم دستی چیزی سراغ ندارم اما برای خرید به نکاتی که در وبلاگ نوشته شده توجه کنید. 

ممنون

پرسش پاسخ

سلام دوست عزیز
ممنون که جواب من رو دادید و اطلاعات بسیار خوبی به دست اوردم
حتما وقتی مشکل رو متوجه شدم و رفع شد با شما درمیان میزارم
باز هم ممنون از پیگیری و وقتی که گزاشتین
بسیار بسیار صفحه وب عالی و خوبی دارید و با توجه بهراینکه تعمیر و نگهداری از پاترول شرایط خاص خودش رو داره که هر کسی اطلاعات درستی ازش نداره شما کار خیلی ارزشمندی انجام میدید
من یه سوال دیگه هم میخواستم بپرسم و اون اینه که نظرتون درباره فیلتر هوای اسپرت چیه؟و ایا واقعا باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش کارایی و قدرت موتور میشه؟و اینکه چه مارکی رو پیشنهاد میکنین؟
ممنونم


 

سلام مجدد خدمت همه دوستان و علی الخصوص شما. ممنونم که بلاگ من رو دنبال کردید. 

در مورد فیلتر اسپرت هم قبلا بحث شده. بله واقعا تنفس ماشین رو بهتر میکنه شتاب رو کمی بهتر میکنه اما روی مصرف سوخت مطمین نیستم. چون ظاهرا افزایش ورودی هوا برابره با افزایش مکش بنزین و مصرف بیشتر. از طرفی خام سوزی کمتر میشه. بنابراین قدرت بیشتری در اختیار دارید و مصرف پایین میاد. حالا این تعادل کجاست نمیدونم. 

قطعا مارکهای معتبر عمر ماشینتون رو گارانتی میکنه. البته اونی که بنده انداختم چینی جنس خوب بود اما هیچ وقت ریسک نکردم باهاش بیابون برمو همیشه فیلتر و قاب فیلتر خودشو مینداختم. دلیلش این بود که لوله سایکلون از مدار خارج میشد و در نتیجه موتور بیشتر در معرض غبار بود. اگرچه فیبلتر ظاهرا غبار رو میگرفت، من به برندش مطمین نبودم و ریسک نمیکردم. با توجه به قیمت فیلترهای اسپرت، شما یبار ازین چینی خوبا بنداز اگه راضی بودی برند معتبر بگیر. برای نحوه جا انداختنش هم از نوشته های وبلاگ پیگیری کنید. تشکر

 

پاسخ دوستان-صدای زمخت

سلام دوست عزیز.لطفا اگه میشه راهنمایی بفرمایید
ماشین من وقتی مثلا صبح روشنش میکنم تا قبل از اینکه کاملا گرم بشه حدود 20 دقیقه صداش درست و صافه مثل صدای عادی نیسان پاترول ولی بعدش وقتی گرم میشه صداش ضمخت و خشدار میشه و اصلا مثل صدای نیسان معمولی نیست.هر جا رفتم نتونستن بفهمن.از اگزوز نیست ظاهرا چون سالمه.پاترول 2 در چهارسیلندر موتور Z دارم هر 3 هزارتا روغن بهران سوپر پیشتاز 20/50 هم میرزم.صدا واقعا تغییر میکنه البته بیشتر مطممن هستم که از سیستم اگزوز باشه.اول فکر میکردم شاید اگزوز شل شده و خودش ول کرده ولی رفتم اگزوز ساز دیدش کاملا سالم بود
البته تو قدرت و کشش ماشین تاثیر نداره ولی صدا زمخت میشه فقط.
درجه روغن هم عادیه همیشه بین 2 و 4
ممنونم میشم کمک کنید


سلام دوست عزیز

حسام عزیز، من صدای ماشین شما رو نمیتونم تصور کنم و بنابراین واقعا نمیدونم از چی میتونه باشه. اما با این حال مطلبی رو که میگم شاید بی تاثیر نباشه. ببینید قبلا هم بحث شده که ماشین تا زمانی که سرده سیستم خنک کننده اتوماتیک نمیکنه. بنابراین یه صدای کاملا واضح از موتور و قطعات متحرکش خواهید داشت! بعد از مدتی اگر کلاچ پروانه سالم باشه و تسمه پروانه هم سالم باشه بعد از 5 دقیقه (تو این آب و هوای 12 آبان که سرد هم زیاد نیست) قاعدتا باید صدای ماشین عوض بشه و قاطی اون صداهای قبلی یه صدای تونل باد هم اضافه بشه که همون صدای معروف پاتروله. اگر انتظار دارید که صدا همیشه یکنواخت باشه باید بدونید که سیستم خنک کننده دچار ایراد هست و  یا همیشه درگیره و یا نصفه و نیمه درگیره (به عبارتی بگیرنگیر داره!) اگه ماشین وقت داغ شدن شیهه میکشه! باز دو حالت داره یا تسمه پروانه مشکل داره (گشاده و یا آخر عمرشه) و یا اینکه کلاچ پروانه گیر داره.

و اما صداهای مربوط به اگزوز، اگر سوراخ جدی باشه که صدا وحشتناکه مگر اینکه سوراخ بعد از منبع باشه که بوی بنزین سوخته رو توی اتاق میاره (اگه پوسیدگی داشته باشید که خیلی بدتره). میمونه پوسیدگی جزیی که راستش به این مشکل برنخوردم تا حالا. اگر واشرهای اگزوز (مربوط به لوله خروجی از موتور) باشه، دستت رو روش بگیری معلومه ( این مورد بیشتر وقتی پیش میاد که موتور رو باز کرده باشی برای تعویض صفحه کلاچ یا تعمیر اساسی). اگر از جای دیگه باشه بنده اطلاعی ندارم.

مورد دیگه مربوط به موتور میشه، اولی میل بادامک که صدای تق تق میتونه بده البته نه اونقدر که با یاتاقان زدن اشتباه کنید و دومی زنجیر موتور که اگر شل باشه ضمن آسیب به قاب خودش مخصوصا وقتی موتور گرمه یه صدای zzzzz مانندی به صدای موتور اضافه میشه ضمنا اگه زنجیر، تایم نباشه قدرت ماشین قدری کم میشه و شما مجبورید همش معکوس بکشید. 

آخریش هم مربوط به سیستم برقه که اگر ماشین ریتارد باشه وقتی گاز رو ول کنید خرناس میکشه! با دستکاری موقعیت دلکو درست میشه البته کار مکانیکه. در این مورد آخری اگه خام سوزی مربوط به نقص سیستم برقی باشه ممکنه وقتی ماشین داغ میشه بنزین توی اگزوز آتیش منفجر بشه و و اثرش به صورت قرمزی بیش از حد لوله اگزوز (انگار تا مذاب  شدن پیش رفته باشه و واقعیت هم همینه!) معلومه.

دست آخر اینم تجربه خودمه: پاترول موتور ژاپنی سر و صداش به وضوح بیشتر از موتور مگا هست. صداها رو مقایسه نکنید.

بازم تاکید دارم اگر ازینایی که گفتم نبود و از جای دیگه بود لطفا مشکل و راه حلش رو برای اشتراک با بقیه دوستان برای من بفرستید تا همه استفاده کنند.

 

راهنمایی

عرض سلام و خسته نباشید
من تقریبا خوندم همه مطالب رو به امید اینکه نخوام دیگه سوال بپرسم و زحمت پاسخگویی رو به شما بدم ولی بازم نشد که نپرسم، راستش من یه 20تومنی میخوام واسه خرید ماشین هزینه کنم، وسیله ی دیگه ای ندارم ، بسته به شرایط هم تو شهر و هم علاقه دارم تو کوه و جنگل و غیره ازش استفاده کنم. قبلا 206 داشتم ولی پاترول خیلیییییی دوس دارم و یه جوری شده واسم آرزو داشتنش. به نظر شما چیکار کنم ؟ این مبلغ رو هزینه کنم واسه خرید یه پاترول و اینکه چطور پاترولی بگیرم. سالم بگیرم با این قیمت یا غیر سالم با قیمت کمتر و خرجش کنم مابقی پول رو ؟
و اینکه لطفا یه تعمیرگاه یا کارشناسی تو تهران یا کرج معرفی کنید واسه مراجعه و کارشناسی
بی نهایت سپاسگزار


 

سلام دوست عزیز. ببینید تصمیم آخر رو خودتون میگیرید. خودتون شرایط رو بسنجید ببینید که آیا به صرفه هست خرید پاترول یا نه!

حتما مطالب قبل رو خوندید و میدونید که داشتن پاترول چه مزایا و چه معایبی داره. اما به صورت کلی خدمتتون بگم که صرفا به خاطر اینکه خوشت میاد و پولت تنها سرمایه زندگیته، برادرانه بگم نخر آقا نخر. اگر من خریدم مهندس معدن بودم و هستم و ازش پول دراوردم؛ آخر سر هم که دیدم دیگه پول باهاش نمیتونم در بیارم دست ازش کشیدم و فروختمش. یکی هم هست که علاقمنده پول داره میخره یه ماشین دیگه هم زیر پاشه یا اینکه واقعا عاشقه پاتروله اون بحثش فرق میکنه. یه بار دوبار میری باش کوه دیگه نه وقتشو داری نه حوصلشو نه پولشو... این ماشین هم ماشینی نیست که مثل پراید و 206 و 405 زود توی بازار آب بشه، باید طالبش پیدا شه در اکثر موارد با ضرر بفروشی فردا روز آلودگی هوا داریم یه قانونی تصویب میشه که ماشینهای کهنه رو باید جمع کنی بره پی کارش!

اما اون نوشته های نا امید کننده رو نوشتم که اگه واقعا علاقه نداری یا کار خاصی باهاش نداری دنبالش نری. اما اگر به جمع پاترول سوارا اضافه شدی تبریک میگم و امیدوارم ازین غول آهنی زیبا لذت ببری. با توجه به مطالب گفته شده در قبل، اگر شما میخواید ماشین بخرید مهمترین آیتم بدنه هست که حتما باید سالم باشه. شاسی سالم و بدنه بدون تصادف و پوسیدگی یا با حداقل پوسیدگی خیلی اهمیت داره. شما قرار هست جونتو بگذاری تو این ماشین بنابراین ایمنیش بالاترین سطح اهمیت رو داره که مستقیما به سلامت بدنه مربوطه. باقی مسایلش رو میشه درست کرد. تجهیزات داخلی مثل تو دوزی و ضبط و آبنه و ... قابل خریدن هستند اگرچه قیمت بالایی میتونند داشته باشند. البته این حرفها دلیل نمیشه که شما تلاشت رو برای پیدا کردن تمیز ترین ماشین نکنی.

نکته اینکه فرض کنید دو تا ماشین با شرایط مساوی داشته باشید، حتما ماشین مدل بالاتر رو انتخاب کنید به حرف دلالها و فروشنده های بعضا بی انصاف زیاد گوش نکنید که این موتور ژاپنه و فلانه چون انقد کهنه هستند که بیشتر قطعاتشون عوض شده باشه. ضمن اینکه هرکی ماشین تمام ژاپنی میخواد بره تویوتا بخره.

دوست عزیزم من کرج کسی رو نمیشناسم اما تهران یه کسی هست که کارشناسی انجام میده هم بدنه و هم موتوری. قیمتش رو هم براتون در میاره حدودی. اتوبان رسالت شرق به غرب نرسیده به استاد حسن بنا. یه مغاز بزرگ هست فقط تو کار پاتروله ازش بخوای برات کارشناسی میکنه البته محل هم میره ولی هزینه ایاب ذهاب میگیره. غیر از اونها حاشیه اتوبان زین الدین غرب به شرق نرسیده به استخر هم یه شخصی رو دیدم تو کار فروش پاتروله ولی کارشو تا حالا ندیدم. یه سایتی هم هست سرچ کنید کارشناسی ماشین، زنگ بزنید کارشناس میفرسته هزینش رو هم میگه بهتون.

 نکته آخر اینکه به همه دوستان توصیه اکید میکنم بدون کارشناسی ماشین نخرید. شاید 300-400 تومن ظاهرا ضرر میکنید اما خواهید دید که چقدر میتونه به نفعتون باشه و چه کلاه هایی قرار بوده سرتون بره و نرفته. تجربه دارم که میگم.