عرض سلام و خسته نباشیدمن تقریبا خوندم همه مطالب رو به امید اینکه نخوام دیگه سوال بپرسم و زحمت پاسخگویی رو به شما بدم ولی بازم نشد که نپرسم، راستش من یه 20تومنی میخوام واسه خرید ماشین هزینه کنم، وسیله ی دیگه ای ندارم ، بسته به شرایط هم تو شهر و هم علاقه دارم تو کوه و جنگل و غیره ازش استفاده کنم. قبلا 206 داشتم ولی پاترول خیلیییییی دوس دارم و یه جوری شده واسم آرزو داشتنش. به نظر شما چیکار کنم ؟ این مبلغ رو هزینه کنم واسه خرید یه پاترول و اینکه چطور پاترولی بگیرم. سالم بگیرم با این قیمت یا غیر سالم با قیمت کمتر و خرجش کنم مابقی پول رو ؟و اینکه لطفا یه تعمیرگاه یا کارشناسی تو تهران یا کرج معرفی کنید واسه مراجعه و کارشناسیبی نهایت سپاسگزار
سلام دوست عزیز. ببینید تصمیم آخر رو خودتون میگیرید. خودتون شرایط رو بسنجید ببینید که آیا به صرفه هست خرید پاترول یا نه!
حتما مطالب قبل رو خوندید و میدونید که داشتن پاترول چه مزایا و چه معایبی داره. اما به صورت کلی خدمتتون بگم که صرفا به خاطر اینکه خوشت میاد و پولت تنها سرمایه زندگیته، برادرانه بگم نخر آقا نخر. اگر من خریدم مهندس معدن بودم و هستم و ازش پول دراوردم؛ آخر سر هم که دیدم دیگه پول باهاش نمیتونم در بیارم دست ازش کشیدم و فروختمش. یکی هم هست که علاقمنده پول داره میخره یه ماشین دیگه هم زیر پاشه یا اینکه واقعا عاشقه پاتروله اون بحثش فرق میکنه. یه بار دوبار میری باش کوه دیگه نه وقتشو داری نه حوصلشو نه پولشو... این ماشین هم ماشینی نیست که مثل پراید و 206 و 405 زود توی بازار آب بشه، باید طالبش پیدا شه در اکثر موارد با ضرر بفروشی فردا روز آلودگی هوا داریم یه قانونی تصویب میشه که ماشینهای کهنه رو باید جمع کنی بره پی کارش!
اما اون نوشته های نا امید کننده رو نوشتم که اگه واقعا علاقه نداری یا کار خاصی باهاش نداری دنبالش نری. اما اگر به جمع پاترول سوارا اضافه شدی تبریک میگم و امیدوارم ازین غول آهنی زیبا لذت ببری. با توجه به مطالب گفته شده در قبل، اگر شما میخواید ماشین بخرید مهمترین آیتم بدنه هست که حتما باید سالم باشه. شاسی سالم و بدنه بدون تصادف و پوسیدگی یا با حداقل پوسیدگی خیلی اهمیت داره. شما قرار هست جونتو بگذاری تو این ماشین بنابراین ایمنیش بالاترین سطح اهمیت رو داره که مستقیما به سلامت بدنه مربوطه. باقی مسایلش رو میشه درست کرد. تجهیزات داخلی مثل تو دوزی و ضبط و آبنه و ... قابل خریدن هستند اگرچه قیمت بالایی میتونند داشته باشند. البته این حرفها دلیل نمیشه که شما تلاشت رو برای پیدا کردن تمیز ترین ماشین نکنی.
نکته اینکه فرض کنید دو تا ماشین با شرایط مساوی داشته باشید، حتما ماشین مدل بالاتر رو انتخاب کنید به حرف دلالها و فروشنده های بعضا بی انصاف زیاد گوش نکنید که این موتور ژاپنه و فلانه چون انقد کهنه هستند که بیشتر قطعاتشون عوض شده باشه. ضمن اینکه هرکی ماشین تمام ژاپنی میخواد بره تویوتا بخره.
دوست عزیزم من کرج کسی رو نمیشناسم اما تهران یه کسی هست که کارشناسی انجام میده هم بدنه و هم موتوری. قیمتش رو هم براتون در میاره حدودی. اتوبان رسالت شرق به غرب نرسیده به استاد حسن بنا. یه مغاز بزرگ هست فقط تو کار پاتروله ازش بخوای برات کارشناسی میکنه البته محل هم میره ولی هزینه ایاب ذهاب میگیره. غیر از اونها حاشیه اتوبان زین الدین غرب به شرق نرسیده به استخر هم یه شخصی رو دیدم تو کار فروش پاتروله ولی کارشو تا حالا ندیدم. یه سایتی هم هست سرچ کنید کارشناسی ماشین، زنگ بزنید کارشناس میفرسته هزینش رو هم میگه بهتون.
نکته آخر اینکه به همه دوستان توصیه اکید میکنم بدون کارشناسی ماشین نخرید. شاید 300-400 تومن ظاهرا ضرر میکنید اما خواهید دید که چقدر میتونه به نفعتون باشه و چه کلاه هایی قرار بوده سرتون بره و نرفته. تجربه دارم که میگم.